8. oktober 2016

Regnbuefarget høstferiestrikk



På markedplassen på Lurøy strikkefestival ramlet jeg over AnMas Strikkotasje som solgte pakker med 10 farger av Kauni, i småhesper på ti gram i hver farge. Perfekt for vottestrikk og regnbuestrikk! Så da vi skulle en liten høstferietur på hytta til svigers, tok jeg med pinner og småhespene, siden hyttetid er supert for småstrikk. 


Jeg rakk et par votter fra Eventyrvotter, blåbærskogvottene er supert til småhesper av garn, for du kan strikke bærene i de fargene du vil, og gjerne flere farger på en vott. En hel regnbue av bær ble det plass til på denne barnevotten. 

Og en stekepanne full av tyttebær rakk vi å plukke foran hytta. 


Er man på fjelltur, er det viktig å posere med strikketøyet og fjellnaturen rundt. Frøkna viser det nye tårnet på Gaustadtoppen (den der knausen i bakgrunnen). Vi tar fjellet til neste år, dette året koste vi oss heller med å gå langs vannet i bånn av fjellet, men man kan jo ta fine bilder av Gaustadtoppen bra bakken og. 

Følg med på flere votter fra Kaunihaugen! Blåbærskogvottene ble mest strikket i Finull (hvitt) og kauni i regnbueinnslagene, så det ble garn til flere vottepar. De skal bare få blitt tatt bilder av først . 

2 kommentarer:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.